fredag, april 21, 2006

Needles on fire

Det var stille på bloggen min i påsken - ikke fordi jeg ikke strikket, men fordi jeg ikke gjorde det i siviliserte strøk! Nå er innsatsen dokumentert; to stk genserermer, 50 cm lange. Dette er et prosjekt jeg har overtatt for ei dame som ikke lenger kan strikke pga rygg- og skulderplager. Bolen hadde hun så og si strikket ferdig selv (mangler halsringing), så det ligger an til at hun kan rusle rundt i ny genser før vårvarmen gjør et slikt plagg overflødig (det har vært minusgrader i natt også, så jeg ligger greit an tidsmessig!) Even though I didn´t post anything over Easter I actually DID knit - only I did it far away from the web civilization... My knitting efforts have been documented; two sleeves for a sweater, each 50 cm long. I inherited this project from a lady who had to stop knitting due to back- and shoulder pain (poor, poor thing!). She had more or less finished the body (forming the neckline remains) so it is a fair chance the sweater will come to use before the spring sun makes such a garment exessive (frost on the ground again this morning, so I think I´ll beat the sun this time!) Og dette er hva jeg fant av restegarn som skal brukes til aprilsokkene... det ser lovende ut fargemessig, og mine deilige 3 1/2 mm bambuspinnene er nær ved å ta fyr! This is what I dug out of my stash for the April socks - it looks promising colourwise I think - and my beautiful 3 1/2 mm bamboo needles are close to catch fire!

Ingen kommentarer: