tirsdag, februar 20, 2007

No cold feet - and please DO let it go to your head

2006 ble et år med heller beskjeden julegaveproduksjon - men dette (nå velbrukte) paret herresokker i dobbelt 4-tråds Regia ble ferdig akkurat i tide til å kunne kalles julegave, dvs rett før midnatt 24. desember... Mottakeren har etter dette sluppet å fryse på beina, OG på hodet. Jeg fikk nemlig litt luedilla på nyåret, som man kan se nedenfor. Måtte mannen aldri få kalde ører - eller føtter ;-) 2006 was a year of unusually few knitted x-mas gifts from my hands. This well worn (but luckily not yet worn out) pair of double 4-ply Regia socks was finished just before midnight on December 24th - just in time to justify the "x-mas gift" title (in Norway we open the presents on December 24th, and as long as it happens before midnight, it counts! Isn´t that so, fellow last-minute-knitters?!). Well, the recipients feet has been kept warm and comfortable ever since. And his ears are also kept warm as I have been in a true hat-mode lately. May this man never get cold ears - or feet ;-) En supermodell iført en ganske super flettelue av 4-tråds Regia (egen oppskrift). Bare så synd man ikke kan se flettemønsteret. Fordi jeg, den ikke veldig supre fotografen, ikke oppdaget at supermodellen hadde tatt på seg lua vrang. Ja, ja... A supermodel wearing quite a super cable patterned 4-ply Regia hat (my own pattern). Only you can´t see the pretty plaids as I, the not-so-super photographer didn´t realise the supermodel vas wearing the hat on the reverse... Well. En helt enkel lue i mykt Iceland Løve-garn (50% ull, 15 % alpakka, 35% acryl - jeg vil anta at denne mixen sørger for at lua holder fasongen). Her snakker vi to rette og to vrange til passe størrelse, og så felling (2 og 2 m sammen) på hver 2. pinne til det er tilstrekkelig få masker igjen til å trekke en tråd gjennom. A very basic 2x2 rib hat - Iceland from Løve (50% ull, 15% alpaca, 35% acryl) Siste lue ut er basert på Supernøtts anvendelige oppskrift - 1 nøste Symfoni (100% merino-ull) og pinner nr. 6 resulterte i en myk og deilig lue, som har et klart slektskap med min merino-moro-jakke fra forrige post. Denne kommer jeg tilbake til snart - med knapper og det hele - Supernøtt og jeg skal ha et styremøre i vår private strikkeklubb i morgen. På sakslista står både intrikate (og foreløpig uforståelige) strikkemønstre og fotografering av jakke. Følg med! The last hat was based on Supernøtts "worlds simplest hat"-pattern. One ball (50 g)of Symfoni(100% merino wool) and 6 mm dpns was all I needed to make this very soft and comfortable hat. It has an obvious resemblance to the merino cardigan from last post, as the yarn is the same. More about the cardi soon - Supernøtt and I will have a board meeting in our exclusive knitting club (a two-member-club) tomorrow. Among our demanding cases to deal with tomorrow is Documenting Bagladys New Cardigan - so stay tuned!

3 kommentarer:

Supernøtt sa...

Heldig herremann som er eier av mange flotte luer :-D Gleder meg voldsomt til styremøte i morgen, skal tvinne opp garn nå, det skal vi i alle fall ikke gå tom for...

Pinneguri sa...

Min kjære sier at er man varm på beina er man også varm i sjela. Med det mener han at det ikke er mulig å bli forkjøla hvis man holder seg varm på beina. Din sokke- og luerytter er jo dobbelt beskytta :)

Og så ønsker jeg å takke for langt og varmt innlegg i bloggen om mine videverdigheter ang. en annen type sjel, Soul av Kim Hargraves. Jeg håper det kommer noe godt ut av diskusjonene dere har, du og Supernøtt! Noe jeg også får nytte av :)

Anonym sa...

Masse fint her inne og en koselig blogg.