onsdag, juni 14, 2006

Slowly, slowly... but back on track

Nå er det vel på tide med en oppdatering av blondestolaen, tenker jeg! Hovedstykket er ferdig og ligger i en haug (se under) i påvente av kanten som skal være rundt. Jeg har strikket to rapporter mer i bredden og seks rapporter mer i lengden, så denne blir ganske diger! It´s time for a Print of the wave-update! The main panel and inner border are both done and peacefully resting in a pile waiting for the outer border to be finished. I added 2 repeats to the width and 6 repeats to the length, so this is gonna be a biggie!
Blondekanten rundt skulle egentlig strikkes sammen i kanten på hoveddelen, men det ble ikke pent - så jeg felte av hoveddelen og strikker nå i vei på blondekanten for seg. Så skal jeg sy den på til slutt. Det går med nesten to nøster Plumet (250 m pr. bunt!) bare til denne blondekanten!!! Så den er laaaaang. Godt over halvveis nå, så det begynner å nærme seg finale :o) The outer border was supposed to be knitted togeter with the main panel as the border was knit up, but I could´t make the joining together-bit sleek enough. It was all holes and untidyness, so I just cast off the center panel and am now knitting the outer bnorder separately. I think it will look fine when I sew/stitch it onto the center panel. This outer border alone requires almost two balls of Plumet (and each ball is 250 m!) so this is one loooong piece of knitwork. I am more than halfway, so soon it will be stole party time :o) I tillegg til den gjemte og nesten glemte bolerojakka (som planlegges ferdigstrikket i løpet av sommeren...) ligger dette prosjektet og venter på meg. En sommertopp fra Pt, men i andre farger enn i bladet på bildet. Garnet er 100% bomull og heter Pandora. Synes originalfargene er nydelige også, men de ser ikke bra ut mot min særdeles bleke (skummet melk...) hudfarge, og siden huden kommer svært så godt fram i denne toppen var det best å finne andre farger. Det var ikke noe stort problem akkurat, snarere en ekstra fornøyelse. Det å stå og fundere og vurdere og bestemme seg og ombestemme seg i garnbutikken er en glede i seg selv. Mine bunter ligger altså oppå bladet på bildet, hvis det skulle være noen tvil... Jeg liker disse fargene veldig godt, og gleder meg til å ha "lov" til å sette igang! Dvs når stolaen er ferdig :o) The almost forgotten bolero jacket will be picked out from its dark corner soon... I plan on finishing it during the summer. But first a real summery summer project! I will cast on for this top from Pt as soon as the stole is finished - and I´m determined that will be soon! The colourway in the original, seen in the magazine in this photo, is lovely, but doesn´t become me at all. It just makes my pale skin look even more like skimmed milk than usual. So I picked different colours, as this garment will reveal a LOT of skin. Not that I minded spending time at the yarn shop looking, touching, thinking, considering, deciding! That is a pure pleasure in it self! So here is my colour scheme - I love it! The yarn is Pandora, 100% cotton from Pt.

1 kommentar:

Supernøtt sa...

Gleder meg veldig til å se den rundt dine skuldre på lørdag :D Spørs om jeg blir ferdig med mitt...