onsdag, mai 16, 2007

The scraps are alive with the sight of colour

Garnlageret mitt består i all hovedsak av rester og enkeltnøster fra 80 og 90-tallet. Her snakker vi mange kubikkmeter med garn. De siste månedene har Blogland vært overflommet av flotte hekleprosjekter som virkelig kan få has på et restelager som mitt. Det ripples og bestemorrutes osv i øst og vest - selv går jeg for et teppe av heklede sekskanter. Foreløpig i fargeskalaen som vist ovenfor. Hvis teppet ikke blir stort nok når alt av garn i slike og beslektede farger er brukt opp, er det bare å ta for seg fra neste kurv, og neste, og neste... da vil det iallfall bli snakk om et fargerikt fellesskap! Men jeg håper jeg kan få et brukbart stort teppe ut av garnet jeg har i denne skalaen her - liker godt dette "hot & spicy" folklore-uttrykket. PS Takk for kommentarer på forrige post - alt tyder nå på at Silk Garden vil gjenoppstå som bærestykke på ei jakke om ikke altfor lenge... må bare bestemme meg for hvilket garn det skal kombineres med - og hvor mye penger jeg kan bruke på dette prosjektet. Siden hekleteppet blir "gratis" (vi later vel alle som at gammelt garn aldri har kostet noe...) ser det jo lovende ut :oD The rippling and grannysquaring all through Blogland the latest few months has been such an inspiration to me - and they are all great stash-busting projects too. I am going for a crochet hexagon afghan which will hopefully make a noticeable reduction in my stash containing mainly yarn from the 80s and 90s. I want to make a big blanket in this hot & spicy palette - and if the yarn doesn´t last for as big a blanket as I like I can always add yarn from another of my baskets - and another - and another...

Ingen kommentarer: