mandag, april 14, 2014

Et favorittsted // A favourite place


Litt etter litt jobber jeg meg gjennom hver eske og perm - noen av dem har fulgt meg siden ungdomsskolen, så her snakker vi grundig gjennomgang av historien! Det er mye morsomt, rørende, tankevekkende og fint som dukker opp i mine gjemmer. Og nå begynner arbeidsrommet å bli innbodd; en koselig krok har jeg fått meg, hvor jeg kan sitte å bla i permer og rote i esker - og etter hvert arbeide med håndsøm og annet håndarbeid som gjøres bedre i lounge-stol enn ved arbeidsbord. Rett og slett et favorittsted! Min kjære, vakre vegg med håndskrvene tall skal ikke dekkes til av alt for mye, men litt praktisk og estetisk pynt må man ha. Settekassa (og arbeidsrommet før oppussing) er beskrevet tidligere, og har i mange år først og fremst tjent som praktisk og dekorativ oppbevaring av trådsneller.
 
Little by little I'm working my way through each box and binder - some of them have been with me me since high school, so we are talking thorough review of the history! Fun, touching, thought-provoking and fine stuff pop up in my stash. My studio is getting more of a lived-in athmosphere, and this is my new favourite spot: a cozy nook where I can flip through binders and boxes - and eventually work with hand stitching and other crafts done better in the lounge chair than at the desk. My dear, beautiful wall with handwritten numbers will not be all covered  up, but some practical and aesthetic eye candy is a must. The type case was my first vintage buy at 17 and has for many years primarily served as a convenient and decorative storage of my spools of thread. Before-photos here.




1 kommentar:

morslille sa...

Super god ide, den låner jeg