onsdag, januar 28, 2015

Hexa & Arwetta på nye eventyr

I 2011 strikka jeg ei finfin lue, blogget her. Det fantastiske garnet var kjøpt i 2010, og om det skrev jeg dette innlegget. Senere, i 2013, strikket jeg en "loop" av 3 nøster Hexa som jeg hadde funnet på tilbud. Denne halsvarmeren kunne jo fint matche lua, tenkte jeg - men den viste seg å være umulig å ha med å gjøre. Den rullet seg sammen til en pølse, til tross for mine iherdige forsøk på å lage en kant som kunne veie opp for omgangene med glattstrikk. Det finnes flere blogginnlegg om denne loopen; her og her.

Nytt år gir nye muligheter, også for mislykka strikkeprosjekter. Jeg rekket opp loopen og endte med to nøster offwhite/beige og ett med mørk blågrønn. Den nye muligheten innebar riktignok også innkjøp av mer garn - og siden sist har Hexa steget temmelig mye i pris (også når en ser bort fra at jeg handlet garnet på tilbud i 2011). Jeg kjøpte en ny bunt av det blågrønne, og strikket to p av fra det gamle vekselsvis med 2 p av det nye, for å unngå at evt forskjell i innfarging skulle bli synlig. Så nå har jeg en funksjonell, myk og varm perlestrikket løshals som matcher Arwetta-lua veldig bra :-)


Det med farger er jo i seg selv meget interessant - og gjengivelse på bilder en stor utfordring, særlig med mobilkamera i vinterlys... fargene oppleves både briljante og dype i virkeligheten, i alle fall. Vakkert garn, vakre farger. Hva som skjedde med de andre Hexa-nøstene får du vite en annen dag...



Ingen kommentarer: