onsdag, januar 14, 2015

Lin // Linen












Så er vi godt i gang med 2015 - og jeg er både forhåpningsfull og spent på mulighetene som ligger foran meg. Jeg vet det blir et år med mange kreative gjøremål, og både ønsker og håper å bringe nytt liv i bloggen - nok en gang. Mitt forrige innlegg er fra september, og handlet om hagen, men det foregikk både strikking og hekling på sensommer og høst, og noe av det er bloggbart også, så da setter jeg i gang: Her er en tunika/kjole som ble strikket av et vakkert entråds lingarn jeg en gang fikk i gave. Jeg hadde kun 200 g, så for å få ønsket lengde på plagget bestilte jeg lin i temmelig identisk farge fra en nettbutikk. Det var vanskelig å finne ut av hvilken tykkelse som ville matche, men jeg tok en sjans - og så viste det seg at tykkelsen ble perfekt når jeg la to tråder av det nye garnet sammen. Jeg la også ved en sytrådtynn kobberfarget tråd slik at øverste del av kjolen fikk litt bling! Det fantastiske beltet kjøpte jeg på et gatemarked i København i sommer, og smykket er kjøpt hos Natthagen Galleri. Oppskrift, sa du? Et klassisk "prøve seg fram, rekke opp og prøve igjen"-prosjekt, sier jeg.


Ingen kommentarer: