torsdag, september 29, 2005

Favourite shop in Sollér

Jeg har så mye på hjertet, men så lite å vise til! Denne gangen kan jeg heldigvis skylde på noen andre enn meg selv - det er Bloggers billedlasting som svikter (igjen). Ganske irriterende - men jeg får bare vente med å legge ut resten av feriebildene etc. Her er iallfall en begynnelse.


I have so much to share but so little to show! It´s good to have somebody else to blame, and this time it is the Blogger photo download (again). Argh! As I told you I am working on various post, but images are missing in most of them. So I´ll just post what is (almost) ready, and all the rest of my holiday photos will have to wait.


Dette ble definitivt min favorittbutikk i Sollér, Mallorca... Garnbutikker var ikke å oppdrive, men denne butikken med materialer til tradisjonelle drakter veide opp for det. De som jobbet der snakket ikke engelsk, og jeg snakker ikke spansk, så det ble med bildene. De taler vel for seg selv...



I couldn´t find a single yarn shop in Sollér, Mallorca, but this shop selling materials and accessories for traditional costumes made up for it! The staff didn´t speak English and I don´t speak Spanish, so my curiousity wasn´t satisfied. I will have to let the photos speak for them selves - more or less

I denne hylla lå diverse lekre tilbehør til nasjonaldrakter - A variety of accessories on display


Blant annet disse nydelige, strikkede strømpene i tynt silke- og ullgarn


Beutiful handknit wool/silk-stockings


I vinduet lå flere strikkede strømper og lommetørklær med nydelig blondekant


The window display showing more stockings and delicate laced handkerchieves


Smykker og nye og antikke fingerbøl var det også der - Crafty accessories & utenciles

Ingen kommentarer: