torsdag, juli 27, 2006

Secret Pal July

Disse herlige nøstene kom i posten den 18. juli - tusen takk, min hemmelige venn! Blogginga har virkelig vært preget av flytting og nyetablering av bredbånd, men nå håper jeg det skal bli fart i sakene! Det samme gjelder strikkinga, som også har lidd en smule under flyttesjauen (samt lesing av Terningmannen - boka er i en klasse for seg! Og jeg er bare halvveis - hvordan skal det gå med julisokkene på strikk-alongen???) These gorgeous balls of yarn came by mail the 18th of July.Thank you very much, my Secret Pal! Blogging has been slow this month due to me moving house and getting online again. I really hope things will speed up now, knitwise as well. Besides from the moving I am also reading The Diceman. I am only halfway through the novel so I fear for the July socks for the KAL at Hobbyboden! Her er Opalgarnet tatt i bruk, til nettopp julisokkene. Så det er da håp! Julioppskrifta var ikke så fristende - hadde ikke helt sansen for disse "ringene" på skaftet - men den utskiftbare hælen er jo grei å lære seg, så nå er jeg glad for at jeg er igang. Jeg oppdaget etter noen rapporter at jeg strikket for mange pinner på "rillerullene", så de ble noen tjukke pølser som slettes ikke falt i smak! Men vrangen, derimot... den var ganske stilig! Finere enn "rillerullene" i oppskrifta! Så slapp jeg å rekke opp iallfall :o) The Opal ball is turning into the mentioned July socks, so I keep my hopes up this month as well! I didn´t fancy this pattern much, especially not the "rings" or "bangles" - but I wanted to learn how to knit a replacable heel so as soon as the Opal arrived I knew what I had to do... Then, after a few repeats of "rings" I realised I had knit too many rounds for the "purl-ring" part. They looked like fat sausages! I hated them, but turned the sock inside out just to check -and I think it looks sooo much cooler! Even better than the original pattern, so no need for frogging :o)

Ingen kommentarer: