onsdag, november 23, 2005

Tutti Frutti

Her er starten på en temmelig fargerik sokk - nok et forsøk på "frivillig tvang" overfor den lille prinsessa som synes alt av klær vinterstid er klumpete, klør og stikker... Garnet kjennes mykt og deilig ut, og strikket på bambuspinne nr. 3 blir dette veldig lette og fleksible sokker.


This is the start of another pair of socks for my little princess. She still claims that all sorts of woolen garments are itchy, lumpy annoying stuff!She might accept these socks as the wool is very soft, and they are knit up on 3 mm bamboo needles. This creates a very soft, light and flexible fabric.



Jeg kom over "Candy" fra Drops /garnstudio til kr 10,- pr bunt og kjøpte de to som var igjen i restekurven. Så supplerte jeg med et nøste "Ice" (også fra Garnstudio) og tenkte at dette kunne bli et veldig festlig skjerf til den samme prinsessa. Dette garnet kan da umulig klø... Men i øyeblikket går jeg for å rekke opp skjerfet, for effekten av det multifargede garnet blir absolutt ikke så stilig som jeg hadde tenkt. Kanskje det blir en løshals istedet? Siden jeg har opptil flere andre prosjekter gående nå, kan jeg vente litt til før jeg bestemmer meg ;o)


These two balls of "Candy" was found on sale and was teamed up with a ball of "Ice" (both from Drops/Garnstudio). The plan was to make a cool scarf for the picky princess as I don´t think this yarn is itchy at all. Right now I think I´ll frog it, though. I just don´t think the effect of the multi coloured yarn is cool enough!. Maybe a neckwarmer will be better? With longer rows? Maybe the yarn will look better? We´ll se. There are plenty of other UFO´s to keep me occupied while making my mind up...

1 kommentar:

Anonym sa...

det øverste garnet der er det samme som jeg bruker akkurat nå! :)
om det ikke er sokkegarn ditt da, mitt er ett helt vanlig ett som skal bli til fancy hansker i funky mønster :D