fredag, februar 24, 2006

What I do unequals what I should do...

...og med dette kryptiske utsagnet mener jeg at jeg burde strikket på Jaywalker nr. 2 for å få et par ferdig i løpet av februar; til sokkalongen, altså. Når jeg faktisk IKKE strikker på Jaywalker burde jeg strikke på bolerojakka, eller i det minste finne ut av hva som må/kan gjøres for å strikke videre og redde dette prosjektet. Se 11.februar, lenger ned på sida under "Oh Dear...". Mange har kanskje glemt hele greia, men det har ikke jeg. Jeg bare later som... lar det ligge bortgjemt dag etter dag uten å gjøre annet med det enn å skule på bagen det ligger i. Så hva er det jeg GJØR da, når jeg ikke gjør det jeg burde gjøre?? Begynner på ei ny lue til en rotekopp som mistet den gamle (klikk og scroll ned). Dessuten begynner jeg på pulsvarmere til prinsessa. Og strikker ferdig et par pulsvarmere til ei anna prinsesse som fylte år i går... Alt i alt kan man vel si at jeg er ei veldig uskikkelig jente på en skikkelig god måte ;o) Her er et par bilder av pulsvarmere strikket av Heilo fra Dalegarn på p. 3,5. Mønster etter eget hode. ...and let me make one thing clear; this is the truth! I should have cast on for the second Jaywalker long ago to finish the pair before the deadline (Feb. 28th). What would be the point of a sockalong if you start knitting but NOT along with the other knitters? This is what I do on all other projects (knit on my own, I mean), so I intend to be true to this first ever knitalong of mine. But I have not cast on for Jaywalker #2! Yet. So then, being this undiciplined it would be reasonable to expect me to be doing a thorough effort on the misfortuned bolero cardigan. Check out the sad story from Feb. 11th by scrolling down to the "oh Dear..." if you have forgotten about it. Unlike me. I just pretend I have. Forgotten it. I simply leave it in the darkest corner of the room day after day. At least I should try to figure out what can be done to be knitting on, but I don´t. So what DO I do?? Knit other stuff, of course. Start new projects, like wristwarmers for Princess and a new hat for a messy (and now cold...) head to replace the one he lost (klick & scroll). And I finished a qute little pair of wristwarmers for another princess who turned 8 yesterday. I guess it all adds up to me being a very bad girl in a very good way ;o) These are the wristwarmers for the 8 year old princess. Yarn: Heilo from Dalegarn. Needles: 3,5 mm. Pattern: my own.

Ingen kommentarer: