tirsdag, august 01, 2006

Anniversary

Den 26. juli kunne jeg hatt en storslagen ettårsfeiring for bloggen min - men siden jeg har "feiret" med garnshopping i stor skala i hele sommer kan jeg kanskje spare fyrverkeriet til neste år... Dette er mitt nydelige Silk Sari nøste - og jeg fortsetter feiringen med å lage et vakkert skjerf av det. On July 26 I could have been celebrating my blogs very first anniversary! Well, I have been celebrating by shopping glorious yarn all summer, so maybe I´ll save the fireworks for next year... This is my beautiful ball of Silk Sari - I will keep on celebrating by turning it into a magnificent scarf

Og dette er hvordan en kreativ strikker bruker møblene sine mens hespetreet tjenestegjør hos Supernøtt ;o) Det er neppe noe nytt i å bruke en stolrygg til dette, men Scandiastolens rygg blir gradvis bredere, slik at hesper av diverse størrelse kan holdes på plass, så den må sies å være en over middels hespetrevikar! And this is how a creative knitter uses her furniture when her yarn winder/skein holder is doing service at Supernøtts ;-) Using the back of a chair for this purpose has been done by crafty women for centuries, but the back of the Scandia chair is getting gradually wider and holds different sized skeins whithout any strands slipping. A well & hard working stand in :-))


Det ble et par barnesokker (str 8-10 år) av den enslige bunten med Opal. Jeg fant en matchende bunt babyull i garnlageret til tå og hæl - og slik ble resultatet. I also finished another pair of socks (size 8-10 years this time) from my single ball of opal. I had to use a matching yarn frommy stash to complete the toes and the replacable heels though.

1 kommentar:

Supernøtt sa...

En ung herremann kommer til å bli veldig glad for de sokkene :D Nesten like glad som jeg er for å låne hespetreet, det har virkelig fått snurret seg!