søndag, august 06, 2006

Silk Sari Scarf

Her er skjerfet i Silk Sari i all sin prakt - må si jeg ble fornøyd med dette. Det skal godt gjøres å ikke få noe vakkert ut av et så nydelig garn også, da... For å være sikker på å få skjerfet langt nok, brukte jeg 50 g tynn bomullschenille fra Rowan Yarn (som jeg la dobbelt). Disse ensfargede lilla stripene gjør sitt til å fremheve de nydelige fargene, glansen og de mange flotte fargekombinasjonene i silkegarnet. Oppskriften ble til mens jeg strikket - på pinne (entall her; strikker på rundpinne så sant det er mulig) nr. 6. Et perfekt prosjekt på tredagers hyttetur - kjekt med enkelt mønster og store pinner når arbeidslyset ikke er det beste utpå kvelden. Skjerfet var fullført lenge før turen var over, og pga dårlig bergening av str. på pinner for det andre prosjektet jeg hadde med (augustsokkene til KALen på Hobbyboden) fikk jeg nesten strikkeabstinens på slutten! Godt jeg fikk meg en solid strikkedose på dagens fantastiske strikketur med Skibladner ;o) Mer om den turen senere. Nyt Silk Sari-fargene! Here it is - the Silk Sari scarf in all its glory - I am very pleased :o) Well, you would have trouble not ending up with something nice when you own a skein of Silk Sari... To make sure the scarf would be a decent length I also used 50 g of Rowans thinner cotton chenille (two strands together). The monochrome purple stripes also enhances the beatiful colours, shine and spectacular colour combinations of the Silk Sari. I used 6 mm needles and the pattern was made up as I went. A great project for a three day stay at a mountain cabin - a simple pattern and big needles is a good option in a sparsely lit cottage. But then again - it was almost too quick a quick knit finished more than 24 hours before I went home. This led to knitting abstinence (as I brought wrong needles for my second project (August socks for the KAL) for the trip). I am happy to let you know that these symptoms are now gone as I spent the entire day on a steam boat knitting :o) I´ll get back to the knitting cruise later. Until then; enjoy the glorious colours of Silk sari!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett flott skjerf, ser veldig godt og mykt ut.

Supernøtt sa...

Nå reiser jeg snart, men lar grøten være igjen hjemme... Takk for en hyggelig dag i går, jeg ser allerede veldig frem til kreativ kveld på torsdag. Tar selvfølgelig med pinner og garn til København. Også skal vi ikke se helt bort ifra at jeg klarer å finne noen garnbutikker på turen :D

Gleder meg også til å se sariskjerfet i bruk! Ja til høst!