onsdag, mars 15, 2006

At an arms length

Det går sakte framover, maske for maske. Jeg har plukket opp masker på arm nr. en for å strikke volangkant, og det går ganske greit. Ikke så lett å se hvor fint blondemønsteret faktisk blir, men det ser lovende ut "live". Jeg prøver virkelig å holde motet oppe når det gjelder dette prosjektet, men må innrømme at tanken på den brede blondekanten som skal strikkes rundt hele boleroen bremser entusiasmen en smule... Jeg innser at det kommer til å ta LANG tid å strikke den! Jeg har begynt på arm nr. to også (bildet under) men lar den hvile til blondekanten er ferdig på nr. en. Først da kan jeg fastslå hvor mye som må rekkes opp på arm nr en, og så kan jeg endelig gå løs på nytt med en egen vri for å få overarmen og ermbuen passe stor. Stitch by stitch I am making a slow progress on the bolero. Sleeve #1 will be ripped but before I can decide how much of it that has to go I will make the lace trimming. So I have picked up 102 stitches from the hem and started the lace. It looks more promising live than in this shot, so I am quite pleased. The speed (or lack of speed) is challenging my optimistic attitude towards the 20 cm of lace trimming that is going all around the bolero, though... I realise this is going to take many and long knitting hours! I cast on for sleeve #2 as well (below) just to prove to myself that this garment can - some day - be done. It is sitting in my lunch box (!!! see previous post; scroll down) awaiting it´s further destiny.

Ingen kommentarer: