lørdag, februar 01, 2014

Jula varer helt til påske! // transitional season

Bridal crown er en av mange løkblomstfavoritter - så vidt jeg kan huske fra i høst har jeg lagt noen løker i det nyetablerte blomsterbedet ved den like nye uteplassen (ja, det blir nok noen blogginnlegg om dette etter hvert også). Hele narcissus-familien er velkommen hos meg, ute eller inne :o) På dette gamle bordet, hvor plata har slått seg noe veldig gjennom tidene, er det fint å samle ulike saker til glede for både øyne og nese. Til tider spres duften fra blomstene ikke bare her i stua, men videre til naborommet også. Siden jeg ikke er det minste allergisk, kan jeg bare nyyyyte den!

Longing for spring, enjoying some Bridal crown narcissuses alongside some left over nuts from x-mas! Have a great week end, all :o)


Her skimtes nøtter fra jul i en bolle, og ellers er det et lattekrus kjøpt på julemarkedet på DogA i 2012, laget av "M" (klarte ikke å finne igjen navnet hennes, men kruset er merket med en M under), som står oppå den nydelige, lille tina laget av mannen en gang i barndommen. Bakerst i hjørnet og i høyre nedre hjørne står to vaser laget av keramikeren Elisabeth Skomdal, som jeg delte leilighet med i studiedagene i Bergen. Et vårlig sammensurium, og ute er endelig julestemningen komplett ;o)
 
 
 
 

Ingen kommentarer: