onsdag, mai 14, 2014

Fancy granny finished!


Dette lille teppet (80 x 68 cm) ble påbegynt i mai 2011 - og to år etter var det omsider ferdig... Som mange vet, har jeg ikke sittet med hendene i fanget selv om det har gått sakte framover med dette. I rykk og napp innimellom andre prosjekter har jeg først fått ferdig lappene (mye av garnet jeg startet opp med forsvant senere inn i det blågrønne rippleteppet, så Fancy granny ble nok en del mindre enn først planlagt. Vekten er derimot høyere enn størrelsen skulle tilsi, pga en del bomullsgarn. Med en kant av fire rader i diverse rødtoner synes jeg også dette teppet ble ganske OK - sånn ca i vognteppestørrelse, kanskje? Eller som "fangteppe"? Oppskriften på bestemorsruter med runding i midten fant jeg i sin tid her på Sols(tr)ikkes blogg - den anbefales! Hun sitter nok ikke mye med hendene i fanget hun heller ;o) Mønsteret har jeg brukt i ulike varianter, til diverse prosjekter, som denne veska.



This small blanket (80 x 68 cm) was started in May 2011 - and two years later it was finally finished... As many of you will know, my hands have not been idle despite the slow progress on thisone. In betwen other projects I made some patches. A lot of  the yarn I started out with later went into the blue and green ripple blanket. The Fancy Granny ended up quite a bit smaller than initially planned. At 421 gram it weighs, however, a lot more than its size would suggest. this is because of the cotton yarn representing at least half the blanket. The four row finish in various shades of red makes even this little blanket OK, maybe useable as a  cot or carriage blanket? Or as a "lap blanket"? I found the pattern for granny squares with a circle on this page at at Sols(tr)ikkes blog - it recommend. She is probably a bit like me: does not sit much on her hands ;o) I have used  the pattern in different ways for various projects, like this bag/shopper.



Ingen kommentarer: