fredag, juni 06, 2014

Hot Mama at service


Hot Mama er klar for kos! (Med fare for uønsket oppmerksomhet fra kontaktsøkende individer der ute på verdensveven bare MÅTTE jeg bruke dette ordspillet...). Teppet består hovedsaklig av ull, men også både bomull, silke og lin, og vil lune godt for den som pakker seg inn i det. Det måler ca 100 x 140 cm. På bildet over har jeg gjort et halvhjertet forsøk på styling, sånn i full fart før jobb - med håp om at rotet elementene i bakgrunnen skulle bidra med fin atmosfære... vel, vel. De herlige fargene på teppet kommer iallfall fram - og på bildet under er fargegjengivelsen ganske presis.

I hjertet mitt kjenner jeg en sår glede når jeg tenker på hvilken entusiasme og begeistring det ferdige teppet ville vakt hos min kjære venn. Jeg kommer nok for alltid til å lese inn gode minner om henne i disse fargerike bølgene. Teppet ble påbegynt 12. mai, og så kom jeg skikkelig igang den siste kvelden vi hadde sammen, den 13. Å hekle videre etter at hun døde var først nesten umulig. Så ble det en vei inn til erkjennelse av det ufattelige, og etter hvert en slags trøst - mens sorg, minner, takknemlighet og kjærlighet fikk fri flyt. I dag tidlig festet jeg siste tråd. Mens jeg funderer på hva neste prosjekt skal bli, vil jeg holde fast på den store, store takknemligheten jeg føler overfor mine andre venner, som jeg er så uendelig heldig å ha i livet mitt.


Hot Mama is ready for action! (At the risk of unwanted attention from individuals out there on the web I simply could not resist using this pun ...). The blanket consists mainly of wool, but I have also used some cotton, silk and linen. Size: approx 100 x 140 cm. In the top picture, I made ​​a half-hearted attempt at styling, minutes before I left for work - hoping the clutter treasures in the background would create a nice atmosphere...well. The photo at least does the glorious colors of the blanket  justice anyway - and in the other photo the colour reproduction is pretty accurate.

Ingen kommentarer: