mandag, desember 02, 2013

Advent

Første søndag i advent er allerede tilbakelagt... I år tror jeg ikke det blir tid til å v e n t e på jula; vi har igrunn noe å henge fingrene i over alt i huset. Selv om kaoset råder i alle rom nå (unntatt badet, for øyeblikket) VIL jeg ha litt kos og stemning, og noe vakkert å hvile øynene på mellom slagene (ikke de sju slagene, nei...). Så vinduskarmen i stua har fått adventsskrud, og adventsstaken er funnet fram, satt på et fat og pyntet med bånd i lillatoner. Roen senker seg i meg, om ikke rundt meg, når jeg sitter i tusmørket i sofaen (strømmen er kuttet i stua - adventsstjerna har lys via skjøteledning og kabelspole!) og kikker på pynten min, og bokstavelig talt vender ryggen til "normaltilstanden" i resten av huset! (scroll til nederste bilde...) :o) Om noen dager vil nok hele adventskosen måtte flytte til et annet rom, for snart starter vi opp med maling og gulvlegging i stua også.
 
The first Sunday of Advent vas a welcome opportunity to literally turn my back to the chaos of the rest of the house and make the window up for the season. Resting my eye on this focal point of the livingroom window keep me calm so that I can carry on ;o) The decorations will not stay for long, though - some time during this week we will probably start painting the ceiling and walls and replacing the floor in this room as well. Hopefylly, at that time, the bedroom will be ready for moving in - and the Advent gear will move in too!









Ingen kommentarer: