mandag, desember 16, 2013

Real Life


Jeg holder fast ved min tro på at indre ro er viktigere enn ytre orden :o) Selv om det ene oftest påvirker det andre, er det godt å kjenne at jeg ikke er stresset for hvordan huset ser ut og at julekvelden er her om bare 8 dager. Kjekt med en liten påminnelse til gjester som tar sjansen på å komme innom oss nå - gjør som meg, og ta til dere disse vise ord:


 
Gangen, som etter hvert skal fungere som bibliotek, er konstant okkupert av ting og tang som er i transit og/eller eksil.
 
...og for den som fikk inntrykk av at ting var på stell i stua (jfr. meget selektivt utsnitt i går) kan jeg herved fastslå at det er det i k k e.. Dessuten er dette slett ikke stua, men spisestua, som midleridig tjener som lager for stuemøbler og ymse. Leona finner sitt zen-modus i sofaen samme hvor den står, bare vi menneskene klarer å bevare roen - og det gjør vi jo :o)
 
Spisestua er altså egentlig klar for bruk, men er foreløpig litt opptatt! Veggene ble malt i egghvit, taket i helhvitt og lister rundt dører + dørblad i blank helvitt. En dag jeg får stor virketrang OG det er godt dagslys, skal jeg male lister rundt vinduer både her og der - de ble satt opp i forbindelse med utskifting av alle vinduer for 1,5 år siden, og var da ferdigmalt i egghvit. Så det er ikke nødvendig med ny maling ennå - det ville bare vært veldig pent. Taket er akkurat som jeg ønsket det - når vi fikk vekk platene (som ble satt opp på 60-tallet, ikke 70-tallet, som tidligere beskrevet her) lå det originale paneltaket intakt, om enn ganske skjoldete, og ventet på malerkosten! Hurra!
 
These are a few glimpses from Ral Life at our place... the carefully chosen close-ups from yesterday does not exactely tell the whole story of the storage-look that dominates most rooms in the house right now. Believe it or not; I feel at peace with the situation 8 days before Christmas eve :o)

Ingen kommentarer: