mandag, desember 30, 2013

Ikke akkurat noen overraskelse...

...tenkte kanskje noen på julekvelden, når de åpnet pakkene sine. Flere av tøffelparene har jo vært blogget tidligere i høst, og det var vel ganske opplagt at jeg ikke skulle ha alle parene selv ;o) Bildet øverst her viser et par i barnestørrelse - det ser ut som de er til baby, men de er så tøyelige at jeg tror dette blir riktig for ei stor og flink skolejente, som er litt av ei strikkedame selv! Garnet er Kitten Mohair fra Sandnes garn, i en farge som vi kalte "fersken" den gang garnet ble kjøpt (ca. 1985) og som i dag går under navnet "nude" rundt i også den norske divisjonen av blogg- og magasin-land. Ja, ja, det er moro med både farger og språk, så da får en tåle litt jåleri også på den fronten. Sammen med en lys lilla rest av Kid-Silk fra Drops (holdt dobbelt for riktig tykkelse) og fjonge dusker utgjør uansett disse siste meterne med årgangs-Kitten noen søte og varme tøfler.

 

Storparten av høstens tøffelproduksjon - jeg håper alle parene blir brukt på late dager i sofakroken :o)
 
Disse to putene ble omsider sydd ferdig - akkurat i tide (les: lille julaften) til å komme under juletreet til mine to nevøer på 10 og 14 år. Prosjektet ble påbegynt for et par år siden; på dette juleverkstedet i 2011fikk jeg kuttet til alle 60 dongerikvadrater, men så ble det hele liggende (som to av flere prosjekter om sant skal sies) både vinter og vår og vinter og vår igjen. Putene måler 50 x 60 cm og har glidelås i den ene langsida. Innmaten er dunputer. Jeg håper disse myke, men røffe putene også blir brukt.
 

Ingen kommentarer: