onsdag, januar 18, 2006

Pre Digital Turtle Neck Button up Cardie

Jeg har begynt på noe som for meg viser å være en møysommelig prosess... jeg prøver nemlig å lage fotoalbum i margen! Foreløpig er det en halvferdig sak som ligger der, fra Shutterfly. Jeg er også igang på Flickr, og det ser ut til å være et bedre alternativ såvidt jeg kan bedømme. Moro å lære noe nytt - eller slik det er for øyeblikket: snuble seg fram i blinde i den digitale tidsalder! På Flickr holder jeg på med et album som skal vise ferdige prosjekter fra 2005. Når jeg holder på med det blir det så tydelig for meg at livet før og etter bloggingen begynte, og før og etter digitalkameraet kom inn i bildet (!) er temmelig forskjellig. Det å dokumentere arbeider, både ferdige og underveis, har blitt utrolig mye enklere. Derfor blir det også gjort. Når jeg i tillegg bruker bloggen som forum, får dokumentasjonen et klart mål også - nok en grunn til at det faktisk blir gjort. Kameraet ble tatt i bruk i juni 2005, så prosjekter laget før den tid har ikke vært vist her før. Disse er likevel aktuelle i det planlagte fotoalbumet, så jeg holder på med å fotografere det som fortsatt er tilgjengelig. Her er et av de ferdige prosjektene fra 2005:


I have started what is turning out to be a long and intricate process of making photo albums to put in the sidebar... It´s fun to learn new things - or should I say stumbeling around in total darkness in the digital world of the World Wide Web?! My first attempts are in progress at Shutterfly and Flickr, the latter looking as the better option so far. Right now there is a half done tiny album in the sidebar, but hopefully I will soon finish a album showing FO´s of 2005. During this process I´m constantly reminded that all this is new to me - I didn´t own a digital camera untill June 2005, and I didn´t start blogging untill July 2005. The camera makes it so much easier to document the stuff I make, and the blog keeps me motivated for documenting as blogging is a goal in itself. The challenge now is to conquer my ignorance and lack of "computer skills"! A few FO´s have never been blogged, so I´m trying to take photos of items still in reach so I can include them in the album. This is one of the Pre Digital Time-projects of 2005:

Denne jakka er basert på et Drops-mønster og er strikket våren 2005. Jeg strikket jakka i originalgarnet (så vidt jeg husker, og med glidelås) for et par år siden og likte fasongen veldig godt. Her har jeg brukt to tråder Vienna til ermene og en tråd av noe gammelt mohairbouclégarn jeg fikk av ei tante for flere år siden. Jeg synes den dype brunfargen roer ned det mangefargede garnet fint. Knappene er av plast, men ser nesten ut som perlemor. This cardigan was based on a Drops pattern, as I knit that one (only with a zipper instead of buttons) in the original yarn a few years ago and was very pleased with how the cardie was fitted but not too cropped. The sleeves and collar is two strands of Vienna. The body is some vintage mohairbouclé my aunt gave me years ago. I think the deep brown quiets down the variegated yarn nicely. The buttons are plastic but has a beautiful shine to it that looks like mother of pearl.


Kragen kan knappes mer eller mindre igjen - som høyhalser er den ekstra gos på kalde dager. Denne jakka bruker jeg flittig :o) The collar can be buttoned up in different ways. The turtle neck way is very good for chilly days. I wear this cardie a lot :o)

Ingen kommentarer: