fredag, januar 06, 2006

Socks 2006

The start of the first sock - also posted as "Tutti Frutti"on November 23 2005. It was just an ordinary UFO until this

turned up!


I gang med mitt livs første knit along! (Noen som har et bra begrep for fenomenet på norsk? "Strikk med"?) Et par sokker skal strikkes pr. mnd i 2006. Anne-Ruth står for organiseringen. Hun legger ut et nytt sokkemønster hver måned. Januar startet pent og forsiktig med ganske alminnelige raggsokker. Mine ble strikket i et tynt superwashgarn på bambusp. 3, i str. 10-12 år. Passformen blir etter min mening bedre ved å strikke ribbestrikk på vristen og glattstrikk under foten - men denne gangen har jeg holdt meg til mønsteret - og min prinsesse synes sokken er god å ha på seg, så da så! Jeg gjorde en ørliten endring i oppskriften likevel, ved å ha færre omganger mellom hvær tåfelling for å få en rundere tå. Alt i alt fornøyd med sokkene - og de ble tilnærmet "eneggede"! Spennende å se resultatet med mangefarget garn; det avhenger jo både av hvor regelmessig innfargingen er og om min egen strikkefasthet holder seg stabil. Nå gleder jeg meg til en ny (og sikkert større) utfordring i februar. Sjekk ut denne knappen:


I signed up for my first ever knit along a few days ago! We are going to knit a new pair of socks each month of 2006. The knit along is organized by Anne-Ruth who is publishing a new pattern for us every month. The January pattern was a classic - the RAGGSOKK! A plain sock. I did some minor changes to the pattern, and I quite like the result: A pair of age 10-12 sized soft and light socks for my princess. It´s exciting to knit up two identical objects from multi coloured yarn; how identical they end up depends both on the regularity of the dying and also on my ability to keep the same gauge from sock to sock, so to speak. I am quite pleased wiyh the result - and eagerly awaiting Februarys (hopefully bigger) challenge :o) Press the button above!

Ingen kommentarer: