mandag, august 22, 2005

Hourglass

Jippi!!! Jeg fikk til timeglasshælen i nattens mulm og mørke! (Er ganske trøtt i dag, ja...) Den ble ganske bra, sålenge jeg klarte å gjøre "kastemaskene" stramme nok. Pinner str. 2,5 var sånn sett veldig riktig til dette garnet. På neste sokkepar har jeg å prøve nok en hælvariant - det finnes MANGE! Så kan jeg produsere koselige julegaver til venner og familie mens jeg eksperimenterer meg fram til den optimale hælen.




Yes!!! I made it! I completed the hourglass heel last night (yawn...). It is nice and snug and the stitches lay just as flat and tight as I hoped. This required really tight yarnovers, so the needles (2,5 mm) were just right for this yarn. There are loads of different heels so I will keep experimenting to find the perfect heel while producing nice little gifts for friends and family.


Dette må vel være det perfekte garnet når man skal strikke sokker til ei prinsesse på øyeblikkelig 7, som synes alt klør og stikker, og som iallfall ikke vil ha tjukke raggsokker! Satser på at både fargene og kvaliteten passerer den strenge sensuren ;o)




This should be the perfect sock yarn for a soon-to-be 7 year old princess who is more or less allergic to wool and most definately allergic to lumpy socks! Hopefully both the colours and the quality of this yarn will pass her very strict censoring ;o)


Det siste bildet er bare med som et bevis på at sommeren ikke er over ennå - selv om det kan virke sånn mye av tida. I helga ble det endelig varmt nok igjen til å bade - det hjalp virkelig på sommerfølelsen!




The last photo is posted just to prove it is still summer... Most of the time it´s hard to believe. This weekend we have actually been sunbathing and swimming - it brought back the feeling of summer!

Ingen kommentarer: