onsdag, august 03, 2005

... Yesterdays news...

...er kanskje ikke av så stor interesse, men her er uansett noen flere bilder av sommertoppen med sløyfe på!

...are probably not very interesting. Anyway: here are some more pics of the Ribboned Tank!



Ganske nusselig, i grunn...


Pretty cute, or what...?




Dette er toppen i all sin velde -
This is the oversized tank -


- og her er den etter "redningsaksjonen"!
- and here it is after The Ribbon Rescue!

Den ble tilslutt såpass vellykket at man kunne vurdere å videreutvikle oppskrifta slik at sløyfebåndet blir planlagt inn fra starten av, med dertilhørende velplassert hullrad for træing av sløyfe, f.eks.


The final verdict is: successful enough to consider to develope this pattern further






OLDIES GOLDIES


Hva er så dette??? En skikkelig årgangs-UFO! Dette prosjektet ble påbegynt med skisser og mønstertegning en gang mellom 1991 og 1995...


This is what I call an ancient UFO! I started sketching and drawing the pattern... I dont´t know... 1995? 1991???




Baksiden kan kanskje forklare det langsomme tempoet?


The look of the reverse side may be a (bad) excuse for the very slow progress?


Dette er mesteparten av det som er ferdig - det hele måler ca 70 x 60 cm. Tiden vil vise hva det blir - noen hemmeligheter må man jo ha ;o)

This is most of what´s done so far - it measures about 70 x 60 cm. Time will show what this one turns into! I´ll keep it a secret for now ;o)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tulipanmønsteret er virkelig vakkert. Jeg ser for meg et Rørospledd med dette mønsteret. Kontakt dem å få det i produksjon!

Anonym sa...

Kjempefin lue!
Jeg er en ugift herremann som har passert de 30, og har gitt liv til to fine strikkeluer som jeg meget stolt av. Ut fra min beskjedne erfaring fornemmer jeg at du har et trenet håndlag og et godt øye for sterke, majestetiske harmonier. Jeg lot meg i den grad rive med av din lues skjønnhet at jeg måtte oppleve den med akkompagnement! Det naturlige valget var Dies Irae fra Mozarts Requiem. Jeg forstørret bildet av luen, spente meg godt for i stolen og trykket på play... og det sier jeg deg, dette ble en emosjonell berikelse jeg ikke har følt maken til siden jeg leste Markens Grøde av Hamsun!
Nå har tre av mine gode naboer også tatt del i denne opplevelsen. Alle ble svært overveldet, og sistemann måtte endatil felle en tåre.
Det er sterke saker du lager, frøken, og vi håper på mange flere luebilder i fremtiden!